Витамин Б12 – Биљна или месна исхрана? Шта радити у случају мањка витаминна Б12


Марина веома предано ради на образовању људи око правилног начина исхране и данас вам по први пут представљам један текст са њеног сајта: „Биљна исхрана„, а тема је Витамин Б12 која је увек била интересантна у полемичком смислу између биљоједа и месождера. После овог текста и једнима и другима ствари ће бити много јасније око витамина Б12, јер ће целу ту ситуацију око витамина Б12 разјаснити експерт на пољу исхране, Лорен Локман.

Извор: Биљна исхрана

Б12 – Биљна или месна исхрана?

Данас се много прича о витамину Б12. Многи људи плаше се да ће имати мањак витамина Б12 на веганској, дакле, биљној, исхрани и још више је страха на пресној биљној исхрани. Ако људи који једу месо заиста имају више нивое витамина Б12 у крвном серуму нег вегани, да ли то значи да мањак витамина Б12 не може да се појави на месној исхрани? Направила сам интервју преко Скајпа са експертом на пољу пресне исхране, Лореном Локменом (Loren Lockman) који ми је одговорио на ово питање.

Б12 веганска наспрам месне исхране

Линк ка видео прилогу на YouTube
Видео прилог можете скинути преко овог сајта.

Лорен Локман:

Аутор текста: Марина

Аутор текста: Марина

„Узимање суплемената не решава основни узрок проблема. Постоје само два могућа узрока, којих се ја могу сетити, који су довела до мањка.

Први: исхрана је неодговарајућа. Ако вам је исхрана неодговарајућа, а узимате суплементе, и даље ћете имати друге проблеме којих можда нисте ни свесни. Може проћи пуно времена пре него што се ти проблеми испоље, али сиромашна исхрана вам не даје оно шта вам треба и не може да се исправи суплементима.

Други могући узрок је да исхрана може бити савршена, ово сам видео толико пута… Људи дођу, били су на оптималној исхрани, све је у потпуности било у реду са исхраном… Међутим, и даље не добијају оно шта им треба. Један пример, и ово може бити пример савршене исхране, је… многи људи се зачуде када сазнају о витамину Б12. Проценат мањка витамина Б12, показаном ниским нивоом Б12 у крвном серуму, је много већи код вегана и вегетаријанаца. Није изнанађујуће. Ово показује да људи који не једу животињске производе имају далеко мање витамина Б12 да циркулише у њиховој крви. Има смисла, јер животињски поизводи имају доста витамина Б12.

Али… међу људима који једу животињске производе, исти је проценат клиничких проблема мањка Б12, што је право стање до којег дође. Ту се не ради о нивоу витамина Б12 у крви, него се ради о проблемима, манифестованим симптомима, због ниског нивоа витамина Б12. Ово се дешава подједнако често код људи који једу животињске производе и код вегана. Ово значи да није важно колико витамина Б12 узимате, важно је да ли ваше тело може да дође до тог Б12 и да га употреби на прави начин или не. Истина је да можете исправити многе проблема узимањем суплемента Б12, али ако узмемо у обзир да ми схватамо релативно мало о функционисању невероватног људског тела и наше исхране…

Процењено је да је мање од 10% хранљивих састојака у биљкама тек отривено. Тако да, ако исправљамо мањак узимајући суплементе и не решавамо основни узрок, како знамо да радимо све што треба да радимо?

Ја бих рекао да је то немогуће знати. Користећи решење завоја, не само да не решава основни проблем, него заправо ствара проблеме. Када дате телу било какву штаку, тело ће постати зависно од те штаке. Ако узимате суплементе Б12, јер ваше тело није у стању да добије шта му треба из хране или из себе самог, ваше тело ће почети да се ослања на тај спремно расположив извор из суплемената и постаће мање способно да само добије шта му треба. Многи људи предвиђају озбиљан пад система у читавом свету. Ако систем падне… шта ако се једног јутра пробудите и више нема суплемената Б12?

Не можете више да их добијете. Озбиљно… ако зависите од било чега, у смислу да морате то да добијете од негде другде, ви сте жртва околности. Ја волим да будем независан. Ја живим на месту где не само да могу да гајим храну, имам манго, папаје, банане, наранџе… многе друге ствари расту овде сада и многе друге стално садимо…

На крају, нећу морати да идем игде другде да бих дошао до онога шта ми треба.

Прошло је скоро 30 година од како сам последњи пут користио суплементе, лекове или било коју супстанцу, осим хране, и као што мислим да знаш, нисам био болестан ни један дан током протеклих 26 година. Било ко ко вам каже да у данашњем свету морате узимати суплементе, прича бесмислице. Ако мислите да морате да узимате суплементе, да би се осећали и функционисали добро, нешто се дешава у вашем телу, што није избалансирано, могло би да се исправи.

Ми смо дизајнирани да функционишемо на невероватно високом нивоу, баш као и свака друга врста на Планети. Сетите се, ниједној другој врсти не требају суплементи, па тако ни нама. Само морамо да обезбедимо стање у ком можемо да добијемо шта нам треба из праве хране.“

Топло препоручујем Лоренов изузетан Јутјуб канал на којем можете наћи фантастична и јасна објашњења на многе теме о исхрани и посту (неунос хране уз одмарање).

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * **

Извор: Биљна исхрана

Б12 – Шта радити у случају мањка

Линк ка видео прилогу на YouTube
Видео прилог можете скинути преко овог сајта.

  • Здраво Лорен!
  • Здраво Марина!

– Прво желим да вам захвалим на последњем интервјуу који смо направили пре пар дана, у којем сте нам рекли неке ствари у вези витамина Б12.
– Сада бих волела да вам поставим више нека практична питања. Прво, који су типични симптоми мањка витамина Б12?
– Па… широк је спектар симптома мањка витамина Б12. Постоји доста различитих ствари до којих може доћи. Важно је схватити да ниједан од њих сам по себи не указује на мањак витамина Б12. Не желим да сада неко ко ово слуша помисли: „Имам то, мора да је мањак Б12!“ Не мора да значи.

– Симптоми могу бити: слабост, пецкање у стопалима, нервоза, тешкоће у гутању, умор, смањена могућност згрушавања крви, перут, проблеми са памћењем, болан или изразито црвен језик, веома бледа кожа… било шта од набројаног може да се јави као резултат мањка витамина Б12. Ако неко заиста има симптоме мањка витамина Б12, да ли препоручујете неке суплементе као прву помоћ? Ако приметите један од ових симптома, то вероватно није довољан разлог за бригу. Ако имате било који он набројаних симптома, узрок може бити неки од многобројих различитих фактора. Ако имате неколико од набројаних симптома, онда би могли бар да урадите тест да видите своје нивое Б12.

– Ту постоји проблем… ако имате ниске вредности витамина Б12 који циркулише у крви, то може значити проблем, али не увек. Сетите се, месоједи имају далеко више вредности витамина Б12, али имају исте праве проблеме са мањком Б12. Тако да, први корак би вероватно био да се уради клиничко тестирање и да протумачи тест неко ко разуме ову материју што је могуће боље. Опет… једноставан крвни тест уз много симптома, може да вам укаже на мањак, али сам по себи не значи много. То би био почетак, по мом мишљењу. Ако изгледа да заиста постоји озбиљан проблем, онда… узимање неког суплемента могло би бити потребно. Разлог због ког оклевам је… ово је изразито важно и много људи не разуме… наша тела раде по законима Природе међу којима је Закон ефикасности. Закон ефикасности каже да свака врста увек покушава да добије највише користи за најмање труда.

– Када телу дамо неприродан извор нечега, у облику суплемента, на крају, током времена, тело постане зависно од тог извора и губи способност да добије шта му треба на природан начин, као што би требало. Ја не бих журио са сумплементима. Или… ако бих веровао да постоји проблем, можда бих узимао суплементе привремено, кратко, да пробам да исправим проблеме.

– Добра ствар је та што можемо да складиштимо Б12 дуго времена, чак 20 година или дуже. Тако да… чак иако неко не уноси или не може да употреби Б12, може проћи доста времена пре него што се проблеми испоље. Ако постоји проблем, може се релативно брзо исправити и узимање суплемената није обавезно нешто што неко жели или треба да ради дуже време.

– Увек бих оклевао са суплементима, јер последње што желите је да ваше тело зависи од нечега што је неприродно. Истакао бих да већина случајева мањка, било да се ради о витамину Б12 или било ком другом мањку који може да се јави, обично није узрок то што неко не конзумира довољно или нема довољно у телу.

– Обично је узрок то што тело није у стању да дође до или употреби оно шта је већ у телу. Б12 је необичан на неколико начина. Као прво, за разлику од свих других Б витамина који су доступни у биљкама, Б12 није заиста директно доступан из биљака, јер Б12 је увек производ бактерија. Б12 је доступан из биљака ако се биљка узме из земље и не опере на пример. Ја једем из своје башта стално и не перем храну. Склоним прљавштину, ако је има, али сем тога једноставно једем храну.

– Ово осигурава да конзумирам Б12 који би могао бити на површини хране. Али… у многим случајима, дешава се да тело није у стању да употреби хранљиви састојак. Ово се може догодити због неколико разлога. Узимање суплемената краткорочно могло би имати смисла, али следећи корак који би ја предузео јесте да проверим ћелијску хидратацију. И да тест протумачи неко ко заиста разуме ову материју. Истекао бих да верујем да врло мало људи разуме ово. Ово је зато што људи који читају резултате, обично верују информацијама које добијају. Апарат вам даје општи проценат хидратације тала.

– На пример, ако ти тежиш 100 фунти Марина, могли би рећи да је твоје тело 70 % вода. Е сада… шта ово значи? Нажалост, то само по себи није много корисно. А разлог је тај што нам ово говори да је 70% твог тела вода, под условом да су ове бројке тачне, измишљам ове бројке, чисто да се зна, али ако су ове бројке тачне, то би значило да је 70 фунти твог тела вода.

– Али да би заиста разумели то, морамо да знамо колико твог тела је масно ткиво. Онда би морали да израчунамо колико посто од тих је 70 фунти сува маса, јер нема воде у масном ткиву. Разлог због којег је ово важно је што, ја верујем, већина проблема са мањком Б12 настаје када је тело хронично дехидрирано, а дехидратација се показала као случај за 99 % људи које смо измерили. Једна од ствари која се догоди јесте да унутрашњи омотач желудца, који треба да је слуз, слузав слој, није здрав, није комплетан, не штити желудац онако како би требало, јер слуз се састоји од воде… углавном.

– Тако да, када је тело хронично дехидрирано, неколико ствари пропада, укључујући тај заштитни слој желудца. Ово је важно јер, када нема тог слузавог слоја, тело мора да смањи стварање хлороводичне киселине. Низак ниво стомачне киселине је огроман проблем. Људи узимају „лекове“ против киселине, мислећи да имају сувише стомачне киселине, а чињеница је да немају довољно. Проблеми типично нису изазвани због сувишне киселине, него због присуства несварених протеина јер је ниво киселине већ био сувише низак. Један од разлога што је ниво киселине низак је што тело производи мање хлороводичне киселине намерно – због недостатка здраве, слузаве мембране. Здрав ниво хлороводичне киселине би сварио желудац. Тако да тело намерно смањи количину хлороводичне киселине да би заштитило желудац.

– Али ово значи да се ништа не вари добро и Б12 не може да се асимилира у тој средини – нема унутрашњег фактора. Тако да верујем да ово зависи од хидратације. Хидратација је, по мени, једиствени, најважнији фактор. Прва ствар коју неко може да уради, а ово важи за све, али нарочито за оне који већ имају проблеме са мањком Б12, јесте да почне да се храни искључиво сочним воћем. Ово значи ништа дехидрирано, никакво суво воће, ништа из дехидратора, ништа посољено, са сирћетом, зачинима, зачинским биљем… јер све ово излачи воду из тела. Сви који још увек конзумирају алкохол или кафеин, да избаце то, јер то су диуретици – терају тело да губи воду. Конзумирајте храну са највишим садржајем воде, јер то је начин како хидрирати тело.

– Разумите да се хидратација тела не постиже тако што се пије више воде. Посебно не брзим пијењем воде. Испијање воде док вам урин није чист, не обезбеђују хидратацију ћелија. Ово само значи да мокрите више јер вода само прође кроз ваш систем. Заиста пост на води је јединствен, најмоћнији начин, за који ја знам, јер стално виђамо да људи са мањком, буквално било ког састојка, елиминишу тај мањак док посте на води. Ако неко једе искључиво „џанк“ храну, могу имати неки мањак јер им је исхрана сиромашна хранљивим састојцима.

– Али већина људи уноси све хранљиве састојке који су им потребни, али не могу да их употребе. Решење у том случају није да узму више, у виду суплемената или концентрованије хране, као што је „супер храна“, решење је да се једноставно допусти телу да ради боље тако што се тело прочисти и постане ефикасније како би могло да употреби оно шта је већ у њему.

– Хвала вам на овоме. Ако људи желе да вас контактирају, како то могу урадити?

– Можете посетити http://www.tanglewoodwellnesscenter.com/ Слободно ме додајте на Фејсбуку под именом Лорен Лоцкман и можда би вам се допали мој видео снимци на мом каналу на Јутјубу, који је такође под мојим именом, Лорен Лоцкман.

Једно реаговање to “Витамин Б12 – Биљна или месна исхрана? Шта радити у случају мањка витаминна Б12”

  1. Ivlivs Caesar Says:

    Шта ово има да ради са Србима?


Затворено за коментаре.

%d bloggers like this: