Др Слађана Велков: Интервју о исхрани и здравом животу аустралијском SBS радију


Као што сам јуче најавио, данас објављујем један сажет и ефектан интервју о исхрани и храни коју једемо, у коме је Др Слађана Велков још једном разбила многе заблуде и митове о исхрани, и истовремено је понудила решење за правилну исхрану, за здрав начин живота, што је рецепт за здравље и дуговечост.

Интервју је дат аустралијском SBS радији, програму на српском језику којег уређује госпођа Љиљана Спасојевић Новковић.

Добро све проучите ово, ослободите се лоших навика, здравље је у вашим рукама, ви га креирате!

Скините текстове у пдф формату:
Само живот може дати живот!
Правилна исхрана – најбољи лек против старења
Аутор: Др Слађана Велков

Др Слађана Велков: Интервју о исхрани и здравом животу аустралијском SBS радију 1

Линк ка видео прилогу на: http://www.youtube.com/
Све ове прилоге са Ју Тубе можете скинути пратећи ово упутство.

Др Слађана Велков: Интервју о исхрани и здравом животу аустралијском SBS радију 2

Линк ка видео прилогу на: http://www.youtube.com/

Др Слађана Велков: Интервју о исхрани и здравом животу аустралијском SBS радију 3

Линк ка видео прилогу на: http://www.youtube.com/

Само живот може дати живот!

Извор живота на земљи је сунце! Сунце својом електромагнетном енергијом богато запљускује сву природу, дарујући је животом. Свака јабука, сваки лист, све срне, голубови и људи на земљи, расту и бескрајно се радују извору живота који несебично обасјава сва бића на овој нашој предивној планети.

Сунце је примарни извор енергије на земљи. Затим се сунчева енергија трансформише фотосинтезом у биљкама И тако добијамо секундарни извор енергије. Када једемо месо, ми такође узимамо сунчеву енергију али трећеразредну, трансформисану кроз биљке и животиње. Из овога можемо видети да је месо сиромашан извор енергије, док су сунце и биљке чишћи и богатији извори енергије.

Постоји и четврта трансформација, а то су звери, животиње које које једу месо. Месо тих животиња је јако кисело и није прикладно за људску употребу. Интересантно је да када једемо месо, и ми људи спадамо у ту групу звери.

Да би се напајали сунцем, треба прво дозволити сунцу да уђе у наше очи и активира жлезде хипофизу и епифизу, које се налазе иза очију и могу бити активиране само светлошћу. Треба проводити дане на сунцу, не носити наочаре за сунце и излагати се сунчевим зрацима што више у јутарњим и вечерњим сатима

Звери чине зверства, а и ми када једемо месо делујемо слично зверима за разлику од мирољубивих биљоједа. Наши преци су устајали са сунцем, напајали се његовим зрацима по цео дан и враћали се у своје куће тек онда када би сунце зашло. Данас, нажалост то више није тако. Људи се плаше сунца, затварају се по мрачним кућама, раде по целе дане по мрачним зградама, мажу штетне креме на кожу које изазивају рак и блокирају да здрави сунчеви зраци дођу до коже, носе наочаре за сунце и спавају када је Богом дано сунце високо на небу.

Да би се напајали сунцем, треба прво дозволити сунцу да уђе у наше очи и активира жлезде хипофизу и епифизу, које се налазе иза очију и могу бити активиране само светлошћу. Треба проводити дане на сунцу, не носити наочаре за сунце и излагати се сунчевим зрацима што више у јутарњим и вечерњим сатима. После сунца, следећи чист извор енергије су живе некуване биљке. Кувањем се храна убија и животна снага нестаје. Ако посадимо печену јабуку, из ње ништа неће израсти, јер у њој нема живота, али ако посадимо сирову јабуку, из ње ће израсти прелепо дрво које ће родити хиљаде других плодова.

Тако и код нас људи, ми нашу животну снагу поспешујемо само храном која има животну снагу. Нешто што је мртво ће нам само одузети животну снагу и наше тело почеће да стари и умире. Уморни смо и поспани када једемо кувану – мртву храну. Насупрот томе, када једемо живу – сирову биљну храну, осећамо се освежени и одморни. Само живот може дати живот!

Воће и поврће је најлепше јести у природном облику онако како је саздано од Бога:
Например:

”И још рече Бог: ево, дао сам вам све биље што носи семе по свој земљи, и сва дрвета родна која носе семе; то ће вам бити за храну…

Књига Стварања 1:29 (Стари Завет)

… али се такође можемо поиграти и направити разне посластице које су не само укусне већ и јако здраве.

Ево неколико рецепата:

Биљно млеко

Блендирати 1 шаку бадема (претходно потопљених у воду преко ноћи) и 2 чаше воде. Процедити кроз газу (није непходно). Засладити урмама, медом или јаворовим сирупом.

Можете додати ванилу за бољи укус. Уместо бадема можете користити било које друге коштуњаве плодове или семенке.

Сладолед

Ако додате бадемовом млеку воће по жељи, блендирате и замрзнете, добићете изврстан сладолед.

Маслац од коштуњавих плодова.

Орахе потопити у воду преко ноћи и лепо их осушити. Самлети их добро И додавати хладно цеђено маслиново уље лагано до жељене густине. Додати морску со, а по жељи и зачинско биље или бели лук. Уместо ораха можете користити било које коштуњаве плодове или семенке. Пре употребе промешати. Чувати у фрижидеру.

Протеински напитак

Овај напитак се препоручује код повећаних потреба за протеинима (код деце у расту, код повећаних умних напора, или као замена за вештачке протеинске напитке у фитнесу).

Блендирати 1 цвет брокула, шаку спанаћа, ½ авокада, 1 банану, шаку бадема или ораха (претходно потопити у воду преко ноћи, због неутрализације ензим инхибитора. Важи за свако коштуњаво воће), додати неколико урми (4-5) или супену кашику меда због укуса.

Додати 1 супену кашику млевеног ланеног семена (самлети у млину за кафу) и на крају додати воду до жељене густине.

Овај напитак је богат биљним протеинима – амино киселинама које се комплетно и брзо ресорбују и ефикасно изграђују наше тело. Богат је калцијумом и магнезијумом, као и са Омега 3 и угљеним хидратима.(Уместо вештачких протеина који се препоручују у фитнесу, можете користити самлевену киноу, 2 супене кашике по оброку).

Пита од јабука

Кора: Самлети претходно очишћене урме од коштица, додати млевене лешнике И орахе или бадеме (претходно потопљене у води преко ноћи и добро осушене). Уместити смесу и положити у тепсију.

Фил: 6-7 ољуштених и наренданих јабука, 1 шака урми, 1 шака сувог грожђа, мало цимета и сок од једног лимуна. Помешати све састојке и ставити преко коре.

Здрави колачи

Самлети претходно очишћене урме од коштица, додати млевене бадеме, лешнике или орахе (предходно потопљене у воду преко ноћи и добро осушене). Уместити смесу и обликовати куглице које можете уваљати у кокосово брашно или сусам.

Др Слађана Велков

Објављено у часопису ЗДРАВ ЖИВОТ, Мај – 2010

*****

Воћна Дијета

Стигло је лето а са њим и трешње, јагоде и брескве. Тек убрано воће обилује хранљивим соковима који дају снагу и  милују душу. Сочни плодови нам дарују сву лепоту и сласт Сунца које их је несебично даривало током пролећа. Зато воћну дијету називамо Сунчаном дијетом, јер су се плодови умивали на Сунцу месецима и сада су спремни да нас испуне Сунчевим искрама живота.

Ботанички, у воће спадају не само слатко и бобичасто воће, већ и поврће као што су парадајз, краставац, маслине и коштуњаво воће као што су ораси, бадеми, лешњаци као и семенке укључујући и клице семенки. Овога пута, говорићемо о свежем сезонском воћу.

Воћна дијета је супериорна у односу на остале дијете зато што је воће, поред поста, најбољи чистач организма. Ензими из воћа ће дигестирати храну а панкреас, који непрекидно лучи сокове када једемо кувану храну, добиће заслужени одмор.

Витамини, минерали и антиоксиданси ће преплавити сваку нашу ћелију, а воћни шећер из свежег воћа ће напајати енергијом наша тела. Многе промене се дешавају када смо на воћној дијети. Очи постају јасне и сјајне. Кожа постаје чиста и баршунаста. Вид се побољшава и боје постају интензивније. Како се уши прочишћују, слух се побољшава, па можемо постати осетљивији на прејаке звуке. Чула мириса и укуса постају истанчанији. Врло мало воде нам је потребно за хидрацију, јер нас воће напаја. Мокраћа је чиста и без мириса. Природан мирис тела је јако пријатан.

Зашто је воћна дијета боља чак  од дијете на соковима?

Приликом дијете на соковима или води, метаболизам ће се успорити да би конзервисао енергију тако да је и чишћење тела успорено. Код дијете на воћу дигестија је очувана тако да је и чишћење боље. Воће не ствара слуз што је још један знак изузетне чистоће.

Можемо бити на воћној дијети један дан у недељи и тако обновити наше тело али такође можемо детаљније очистити наше тело од токсина ако будемо на воћу 7 до 10 дана.

Прва 3 до 4 дана долази до чишћења, а праву радост здравог тела и духа ћемо осетити у наредним данима, тако да је јако битно издржати тај почетни период. Могу се јавити умор, главобоља, обложен језик, задах из уста, вртоглавица, емотивне кризе, болови у телу, али не брините, то су само мале кризе које указују да је процес чишћења у току.

Наиме, процес чишћења покреће токсине из дубљих делова тела, и пре да буду избачени, они циркулишући у крви праве мале сметње. Тело ће искористити све огане за елиминацију: кожу, црева, уста, синусе и мокраћу да би елиминисало токсине. Како је наш дигестивни систем активан, а калоријски унос мањи, осетићемо глад, а док осећамо глад наше тело ће црпети енергију из телесних масних наслага па ћемо и изгубити у тежини.
Ми контролишемо глад, немојмо дозволити да она контролише нас.

Постоје нека правила када је у питању воћна дијета а то су:

  • За време једног оброка увек једите једну врсту воћа.
  • Направите паузу од 1 до 2 сата између различитог воћа.
  • Једите само када сте гладни.
  • Не треба вам пуно воде када једете само воће јер оно има довољно течности.

Др Слађана Велков

Објављено у часопису ЗДРАВ ЖИВОТ, Јун – 2010

******

Свеж воћни сок уместо јутарње кафе

Правилна исхрана – најбољи лек против старења

Др Слађана Велков са породицом живи и ради од 2006. године у Khobaru у Источној провинцији Краљевине Саудијске Арабије. До сада је одржала 20-так предавања у градовима Khobar и Dhahran. Главна порука свих њених предавања је да је сирова биљна храна основа за здрав и дуг живот. Др Велков је рођена у Скопљу, одрасла је у Србији у Прекодолцу код Владичиног Хана. Студирала је у Нишу, а дипломирала је на Медицинском факултету у Скопљу. Радила је за Уједињене Нације у Македонији и као лекар опште праксе на Ургентном одељењу у Врању. Са породицом се сели у Кувајт где је радила као лекар опште праксе и као менаџер за развој медицине. Кроз рад и праксу, али и бројна истраживања, др Слађана Велков открива и прикупља чињенице и факте и посвећује се истраживању природне и холистичке медицине.

Како се подмладити

Како што дуже сачувати младост и лепоту, како сачувати добро здравље и имати дуг живот – то су питања која муче људе широм света, мушкарце и жене, богате и сиромашне, филмске звезде и обичне људе … Рецепт и одговор на ова питања је на изглед сасвим једноставан: наша исхрана треба да садржи довољно сирове биљне хране – каже др Слађана Велков. Када би рангирали важност фактора који доприносе младалачком изгледу, на првом месту би дефинитивно била исхрана сировом биљном храном. Она је толико битна да су сви остали фактори скоро занемарљиви и углавном се баве “маскирањем” правог стања нашег здравља.

У својој пракси др Велков је видела бројне позитивне резултате код људи који су примењивали ове принципе исхране укључујући излечење од акни, високог притиска и холестерола чак и рака у раном стадијуму.

Када смо здрави, то се види из става нашег тела, гласа, дневне активности, погледа и сјаја наше коже… Већина козметичких препарата за негу коже или косе, резултира привременим ефектима козметичке природе. Др Велков наглашава да ћемо, ако упоредимо наш систем за варење са биљоједима и месоједима, схватити да је човек природно дизајниран за биљну исхрану. Хранећи се попут месоједа, идемо против природе. Многе болести од којих пати савремени човек директне су последице погрешне исхране. Добро здравље, добар изглед и лепота долазе изнутра.

Бићете фасцинирани променама на свом телу и у вама ако пробате да уместо јутрање кафе попијете свеж сок од воћа. Осетићете се тренутно освеженим, пробуђеним и спремним за дневне изазове, каже др Слађана Велков. Сировом храном, посебно свежим соковима, дебело црево се чисти, метаболизам је ефикаснинији, тело добија своју природну тежину. Почећете да се осећате јаче и млађе, кожа постаје глатка, а боре се смањују.

Старење не мора бити болан процес

Др Велков сматра да године нису те које нас чине старима, колико отрови које уносимо кроз храну, воду, ваздух… Стрес је још један од фактора коју утичу на старење. Захваљујући истраживањима др. Дина Орниса са Института за превентивна медицинска истраживања у Калифорнији, знамо да вегетаријанска исхрана, контрола стреса и физичка активност могу регенерисати наше тело. Старење не мора бити физички и емотивно напоран и болан процес. Научници који су истраживали карактеристике људи који дуго живе кажу да имамо потенцијалну дужину живота од 100 до 120 година али ретко ко од нас доживи ту старост.

Дегенеративне промене нису природна последица старења! Углавном су резултат начина живота: лоша исхрана, недовољно кретање, токсична храна и токсини у нашој околини. Ако променимо начин живота, можемо подмаладити наше тело и продужити живот. С друге стране, хранећи се процесуираном храном, пуном шећера, масти и хемијских додатака као и животињским производима, нећемо само рапидно старити, већ и стварати базу за развој дегенеративних болести од карцинома преко шећерне болести и артритиса, до менталних обољења и срчаних проблема.

Избор је на нама – уместо да сваким новим даном убрзано старимо, можемо да почнено да се подмлађујемо. И то од данас! – поручује на својим предавањима широм Саудијске Арабије др Велков.

Ензими су Фонтана младости

Наша виталност зависи од виталности наших ензима. Пушење, узимање лекова, радијација и друге токсичне супстанце могу лако оштетити наше ензиме. Сирова храна садржи обиље ензима који се допремају до ћелија путем крви. Они су екстремно важни у одржавању структуре колагена и еластина коже: обиље ензима у исхрани помаже да кожа остане глатка, супротно, недостатак ензима у исхрани може довести до губитка њене еластистичности.

Живот без ензима је немогућ! Наше тело током живота произведе ограничену количину ензима. Када се резерве ензима потроше, тело стари и умире. Кувањем хране убијамо све ензиме у њој. По речима др Велков током варења куване хране, без ензима, тело практично краде метаболичке ензиме из ћелија, одузимајући на тај начин животну снагу и скраћујући наш живот! Уморни смо и поспани када једемо кувану – “мртву” храну. Насупрот томе, када једемо живу – сирову биљну храну, осећамо се освежени и одморни, порука је др Слађане Велков. Водећа имена у свету у лечењу сировом храном ( Др. Мицуо Кода, Др. Макс Герсон, Др. Макс Биркер-Бенер, Др. Ен Вигмор, Др. Едвард Хове и многи други) су тврдили да превремено старење, дегенеративне болести као и многе друге болести не могу пустити корење у телу незагађеном токсинима. Према томе, први задатак у процесу подмлађивања и лечења је елиминација токсина који су акумулирани у нашем телу.

Пише: Марина Булатовић
Фото: Архива Политике
Објављено у Политици – 12.06.2009
.

Објављено у Здравље, Здравство, Исхрана. Ознаке: , , , , , , , , , , , , , . Коментари су искључени на Др Слађана Велков: Интервју о исхрани и здравом животу аустралијском SBS радију
%d bloggers like this: