Др Слађана Велков: Лоша исхрана, заблуде о исхрани, храна као лек, здрав живот


Докторка Слађана Велков је један од ретких здравствених радника који се искрено посветио хипократовој заклетви у правом смислу те речи:

„… Да ћу свој живот ставити у служби хуманости…
… Најважније ће ми бити здравље болесног…“

Посветила се хуманом раду ширења истине у вези са храном коју једемо, разбијајући тако митове и заблуде о исхрани, о разним намирницама за које смо мислили и мислимо да нам доносе само здравље. Нажалост, ситуација је потпуно другачија. Докторка нуди и решење за здрав живот, за дуговечно здравље, а то је не само да човек треба прећи на пресну биљну храну, воће, поврће, пити воду без флуорида, већ и водити здрав живот, корићшћењем благодети нашег Сунца без кога нема ни једног облика живота на земљи. Човек се треба што више сунчати, ходати босоног, гледати у Сунце директно, у безбедним сатима. У сарадњи са докторком Слађаном припремио сам једно њено предавање у виду видео презентације и избор њених текстова по њеној жељи, из неких магазина. После овог прилога, у следећем чланку, објавићу један њен ефектан интервју дат аустралијском SBS радију, програму на српском језику.

Ко жели, може Слађанине текстове на страним језицима из разних магазина, ширити својим пријатељима и познаницима, текстови су на енглеском и руском језику.

Текстови на енглеском језику:
The key to a healthy life is raw vegetarian food (Линк ка веб страници)
Raw vegetarian food is the key to a healthy life (Линк ка веб страници)
Текстови на руском језику:
Семейный лекарь – Природная и холистическая медицина (1)
Семейный лекарь – Природная и холистическая медицина (2)
Семейный лекарь – Природная и холистическая медицина (3)
Семейный лекарь – Природная и холистическая медицина (4)

Др Слађана Велков: Лоша исхрана, заблуде о исхрани, храна као лек, здрав живот

Линк ка видео прилогу на: http://www.youtube.com/
Видео прилог можете скинути пратећи ово упутство.

Др Слађана Велков

Породични лекар – Природна и холистичка медицина

НЕКА ТВОЈА ХРАНА БУДЕ ТВОЈ ЛЕК – 1 део

Лид: На Хималајима живи народ Хунза који једе углавном сирову и сушену биљну храну, ходају по неколико километара дневно, спавају и буде се са Сунцем. Животни век Хунза је преко 100 година, а није реткост и да постају очеви у 90-тим. Др Слађана Велков са породицом живи и ради од 2006. године у Khobaru у Источној провинцији Краљевине Саудијске Арабије. До сада је одржала 15 предавања у градовима Khobar и Dhahran (9. и 10. априла предавања су била у Gulf Meridien хотелу и у Rezayat Village). Главна порука свих њених предавања је да је сирова биљна храна основа за здрав живот . Др Велков је рођена у Скопљу, одрасла је у Србији код Владичиног Хана. Студирала је у Нишу, а дипломирала је на Медицинском факултету у Скопљу. Радила је за Уједињене Нације у Македонији и као лекар опште праксе на Ургентном одељењу у Врању. Са породицом се сели у Кувајт где је радила као лекар опште праксе и као менаџер за развој медицине. Кроз рад и праксу, али и бројна истраживања, Др Слађана Велков открива и прикупља чињенице и факте и посвећује се истраживању холистичке медицине.

Наше тело има моћ самоизлечења.

Данашња епидемија тешких болести проузрокована је углавном погрешном исхраном. Наше тело има моћ самоизлечења чак и од најтежих болести ако му то дозволимо дајући му довољно хранљивих материја и уколико га ослободимо од токсина. Класична медицина третира симптом са привременим ефектима. Насупрот томе природна и холистичка медицина правилном исхраном лечи узрок болести и делује превентивно. Два главна узрока болести су: недовољно хранљивих састојака и превише токсина. Пирамида исхране коју учимо у школама и коју знамо још од детињства је погрешна – каже Др Велков. Високо протеинска исхрана је велика заблуда која озбиљно угрожава наше здравље.

Човек је потпуно дизајниран за биљну исхрану. Једноставно, природа људе није опремила за исхрану месом. Наш најпознатији научник, визионар и хуманиста Никола Тесла, човек који је неуморно радио и по 20 сати дневно, био је вегетаријанац. Он је веровао да је биљна храна супериорна у односу на месо. Др Norman Walker који је себе излечио од тешке болести у четрдесетој години сировом биљном храном, остао је веран тој исхрани наредних 78 година. Умро је у 118 години. Препорука Др Слађане Велков за излечење, али и за здрав и дуг живот је на изглед сасвим једноставна. Наша исхрана треба да садржи довољно сирове биљне хране, 80 % поврћа и 20 % воћа, као и коштуњаво воће: орахе, бадеме, лешнике и разне семенке (нпр. ланено семе као велики извор Омега 3 ). Треба пити доста чисте воде – без флуора, Избегавати индустријску храну, препуну адитива који нарушавају наше здравље.

Прати ритам Сунца.

Важно је кретати се и бити на свежем ваздуху и пратити ритам Сунца. Људи су електромагнетске природе као и сунчани зраци. На Сунцу се “пунимо” као батерија на пуњачу – нагласава Др Слађана Велков на својим предавањима.

Адекватни боравак на Сунцу је од виталне важности. Када УВ зраци Сунца дотакну кожу наше тело је програмирано да уради нешто изузетно, почиње да ствара сопствени витамин Д, а он је врло важан за здравље и снажно се супроставља раку. Наши претци су проводили много више времена напољу на Сунцу и били су здравији. Одговарајући одмор је врло важан. Од 22:00 до 02:00 ујутру наше тело лучи лековите хормоне (мелатонин) али једино ако у то време спавамо.

Саудијци заинтересовани за природну медицину

Најчешће на предавања Др Велков долазе средовечни људи који већ имају неких зравствених проблема. Често на предавња долазе и истомишљеници – људи који су одавно вегетеријанци, да чују нешто ново, али и да поделе своја искуства са другима. Саудијци су веома заинтересовани за ову тему, као и странци који живе и раде у Саудијској Арабији (из Канаде, Аустралије, Индије, Америке, Филипина итд). Др Велков каже да предавања остављају најачи утисак – жива реч је веома важна. Међутим, број људи који могу да дођу на предавање је ограничен, зато је почела да пише књигу, а ради и на издради Веб сајта, тако да ће њена предавања ускоро моћи да виде људи широм света. Др Велков не наплаћује своје услуге и консултације. Она каже да је њена мисија да своје знање подели са другим људима, да им помогне да оздраве, али и да здраво и дуго живе. Схвативши важност њеног рада, Саудијски бизнисмен Khalid Al-Turki планира да отвори Центар за природну медицину где би њено знање било доступније широј јавности.

Разлике и сличности

Биљоједи и месоједи имају потпуно различите вилице, дужину црева И јачину киселине за варење хране. Месоједи кидају месо без жвакања, варе га киселином 20 пута јачом од наше и избацују га из организма врло брзо због кратких црева. Људи нису дизајнирани као месоједи – због наших дугих црева и слабе киселине, варимо месо у стомаку и до 3 дана, што је више распадање него варење. Да би илустровали шта се дешава у нашем стомаку са месом, узмимо као пример покварено месо које је стајало 3 дана на собној температури. То је оно што се дешава и у нашем стомаку – истиче Др Слађана Велков.

Да би схватили где грешимо размотримо и следеће: животиње месоједи који су потпуно опремљени да стигну и ухвате живи плен и поједу га сопственим зубима као што је лав – једу живо месо које је још топло и пуно ензима. Само животиње лешинари једу лешеве (месо давно мртве животиње). Сетите се само колико искривљено, болесно и ружно изгледа хијена у односу на лава или птица лешинар у односу на орла! Нажалост, када једемо месо ми спадамо у исту групу са хијеном и птицама лешинарима.

Наше заблуде

Најчешће заблуде са којима се сусреће Др Слађана Велков су да је млеко добро за наше здравље и да је добро за јачање костију. Управо је супротно. Млеко изазива остеропорозуслабе и шупље кости јер конзумирамо превише протеина. Човек може да акумулира 30 гр протеина дневно у телу. Све што је више од тога одлази у јетру и претвара се у јаку киселину (сулфур) која се везује за калцијум из костију и избацује се преко урина (Протеином Изазвана Hypercalciuria – у преводу губљење калцијума преко урина) и на тај начин настају проблем са костима. Све бебе (код животиња и људи) конзумирају млеко, а када добију зубе почињу да жваћу храну. Ми смо једина врста која и после тога узима млеко и то млеко које је дизајнирано за друге врсте и потпуно неприкладно за људску употребу.

Кравље млеко је дизајнирано да од телета направи краву од неколико стотина килограма, што није случај са нама јер су наше потребе за протеинима много мање. Наше тело после треће године живота полако смањује продукцију ензима који варе млеко.

Митови без основе

Савремена исхрана је базирана на многим митовима без основе. Др Слађана Велков је за то дала бројне примере из нашег окружења и поставила сасвим једноставна питања. Кажу нам да требамо да пијемо млеко због калцијума. Шта једе крава која има толико пуно калцијума у млеку? Једе траву! Одакле слону калцијум за огромне кости И кљове? Такође из траве! Одакле шимпанзи, чија генетика је 98% слична нашој, протеини? Све ове животиње једу само биљну храну. Мислите о томе…

Пише: Марина Булатовић
Објављено у Магазину ОНА – Београд – 20.04.2009.

******

Др Слађана Велков
Породични лекар – Природна и холистичка медицина

Нека твоја храна буде твој лек – 2 део

Уморни смо и поспани када једемо кувану – “мртву” храну. Насупрот томе, када једемо живу – сирову биљну храну, осећамо се освежени и одморни.

Када конзумирамо кувану храну реакција тела је Дигестивна Леукоцитоза – тело повећава број белих крвних зрнаца, што је иста реакција као када се тело брани од инфекције. На тај начин се смањује ефективност нашег имуног система – каже Др Слађана Велков и додаје:

Ако посадимо печен бадем, ништа неће израсти из њега јер у њему нема живота, ако посадимо сиров бадем, из његаће израсти прелепо дрво којеће родити хиљаде других плодова. Основна разлика између њих је да први нема ензиме, а други има.

Ензими су извор живота, без ензима живот је немогућ!

Др. Edward Howell, једно од водећих имена у нутриционизму, истиче да човек од 40 година који живи на куваној храни, има преостало (свега) 30% ензима у телу. Када се резерве ензима потроше, тело стари и умире.

Ензими – кључ живота

Наше тело у току живота продуцира ограничену количину ензима. Ензими су субстанце које разграђују храну до најпростијих делова који се као такви ресорбују у цревима. Када нема довољно ензима, храна остаје неразграђена и остаје у цревима хранећи тако гљивице и паразите.

Када једемо кувану храну у којој нема ензима неопходних за варење, тело краде метаболичке ензиме из нашег мозга, срца, бубрега и других делова тела да би сварило кувану храну одузимајући нам на тај начин ензиме тј. животну снагу и скраћујући нам живот! !

Кувањем хране преко 47 Ц, ензими се уништавају. Микроталасне пећнице такође уништавају ензиме.

Ми обнављамо и лечимо наше тело не тако што узимамо ензиме споља, већ тако што штедимо наше телесне ензиме тако што не једемо кувану храну.

Протеини у људском телу састоје се од амино киселина које се налазе у свежем воћу, и поврћу (укуљчујући пасуље), коштуњавим плодовима и семенкама.

Приликом кувања, око 50% протеина коагулише што значи да су постали велики молекули (залепљени једни за друге) тако да не могу да се ресорбују. Они остају у цревима распадајући се, трују наше тело и емитују отровне непријатне мирисе. Насупрот томе некувана биљна храна (некоагулисана) се лако и потпуно ресорбује и комплетно уграђује у наше тело.

Протеина има у изобиљу у коштуњавим плодовима, семенкама, свом зеленом поврћу, нарочито у спанаћу, броколама, карфиолу као и у пасуљу.

Протеински напитак

Овај напитак се препоручује код повећаних потреба за протеинима (код деће у расту, код повећаних умних напора или као замена за вештачке протеинске напитке у фитнесу).

Блендирати 1 цвет брокола, шаку спанаћа, 1 банану, шаку бадема или ораха (генерално сво коштуњаво воће треба претходно потопити у воду преко ноћи, због неутрализације ензим инхибитора), додати неколико урми (4-5) или супену кашику меда због укуса.

Додати 1 супену кашику млевеног ланеног семена (самлети у млину за кафу) И на крају додати воду до жељене густине.

Овај напитак је богат биљним протеинима- амино киселинама које се комплетно и брзо ресорбују и ефикасно изграђују наше тело. Богат је калцијумом и магнезијумом, као и са Омега 3 и угљеним хидратима.

Уместо вештачких протеина који се препоручују у фитнесу, можете овом напитку додати млевену киноу, 2 супене кашике по оброку.

Напитак од поморанџи

Овај напитак се препоручује код умора за тренутно подизање енергије. Блендирати 5 супених кашика млевеног ланеног семена (самлети у млину за кафу) и 5 поморанџи.

Овај напитак је богат Омега 3 масном киселином која је веома важна за исхрану мозга, као и витамином Ц.

Биљно млеко

Блендирати 1 шаку бадема и 2чаше воде. Засладити урмама, медом или јаворовим сирупом. Можете додати ванилу за бољи укус. Уместо бадема можете користити било које друге коштуњаве плодове или семенке.

Сладолед

Ако додате бадемовом млеку воће по жељи, блендирате и замрзнете, добићете изврстан сладолед.

Маслац од коштуњавих плодова

Орахе потопити у воду преко ноћи и добро их осушити. Самлети их и додавати хладно цеђено маслиново уље – лагано до жељене густине.
Додати морску со, а по жељи и зачинско биље или бели лук.

Уместо ораха можете користити било које коштуњаве плодове или семенке. Пре употребе промешати. Чувати у фрижидеру.

Здрави колачи

Самлети претходно очишћене урме од коштица, додати млевене бадеме, лешнике или орахе. Уместити смесу и обликовати куглице које можете уваљати у кокосово брашно или сусам.

Колач од јабука

Самлети урме (претходно очишћене од коштица), додати млевене лешнике и орахе или бадеме, уместити смесу и положити у тепсију.

Затим, помешати 6-7 ољуштених и наренданих јабука, шаку сувог грожђа, мало цимета и сок једног лимуна и ставити преко првог слоја. Послужити.

Дневни мени

Др Слађана Велков предлаже да променимо устаљене навике и да уместо кајгане или бурека за доручак, пилећег паприкаша и шницле за ручак и вечеру пробамо следеће:

Доручак

Уместо јутрање кафе попијете свеж сок од воћа и доручкујте разно воће, банане, урме, јабуке или кашу од млевених или пресованих житарица са кашиком ланеног семена, бундевиног семена (претходне ноћи потопљене у воду).

Ручак и вечера или између оброка

Свежи сокови и салате од воћа и поврћа са коштуњавим воћем. У транзитном периоду можете јести разне пасуље, браон пиринач, печен кромпир и супе од поврћа куваних на тихој ватри, али не превише.

Од зачина користити маслиново уље, морску со и сушено поврће. Комплетно искључити сву индустријски процесуирану храну, млеко, месо, рибу, јаја, бело брашно и шећер. Пити доста воде-без флуорида!

Пише: Марина Булатовић
Објављено у Магазину ОНА – Београд – 20.05.2009.

5 реаговања to “Др Слађана Велков: Лоша исхрана, заблуде о исхрани, храна као лек, здрав живот”

  1. Milena Says:

    Dobar dan, volela bih da mi napisete malo opsirnije kako je najbolje da se ugojim(kakva ishrana i vezbe bi bile najbolje), ljudi uglavnom krecu sa sirovom ishranom zbog viska kilograma, medjutim ja bih dodala koji kilogram. A pocela sam sa sirovom ishranom iskljucivo zbog sebe, zdravlja i mnogih drugih prednosti ovakvog zivota. Moram da pohvalim doktorku Sladjanu, jer posle dugog razmisljanja o prelasku na zdravu ishranu, posle emisije „Kosmos“ sam napravila korak i pocela tako da se hranim i zaista se divno osecam! Imam 25 godina, i mislim da je ovo jedna od vecih odluka u mom zivotu 🙂 Sve najbolje! Veliki pozdrav!

  2. Небојша Says:

    Мислим да нема потребе да се угојите, битно је да се храните природно, да живите здраво, а природа и ваш организам, регулисаће најоптималнију тежину за вас.

  3. Vesna1 Says:

    Да, одличан текст др Велков, као и сви. Слушала сам и предавања Мирољуба Петровића који заговара исхрану сировом храном. Он каже да само жива храна доноси живот. Постоји негде и видео који се зове од прилике Кувар судњег дана, у коме он и један кувар припремају различите варијанте сирове хране, од клијалих зрна, воћа, поврћа. Покушаћу да пронађем поново и ставим тачан назив па заинтересовани могу уживо да виде како они то раде.

    • Небојша Says:

      Vesna1,
      Важи, поздрављам то.

  4. Vesna1 Says:

    Ево пронашла сам па ко жели може да погледа, Кувар судњег дана 1-2 а постоји и 3-4. Поздрав!
    http://video.google.com/videoplay?docid=5497470827104730212#


Затворено за коментаре.

%d bloggers like this: