Милија Стојановић: Платон из шуме


Милија Стојановић: Живот у природи

Линк ка видео прилогу на:http://www.youtube.com/
Видео прилог можете скинути пратећи ово упутство.

За љубитеље живота у природи у заједницама попут еко-комуна, еко-села, Милија Стојановић је веома интересантан човек који завређује сваку пажњу и поштовање.

Након бројних животних недаћа и неузвраћене љубави, Милија Стојановић из Блаца одлчучио се да живи потпуно сам у шуми. На дрвету поред водопада Голичке реке направио је малу кућицу. У природи живи већ 11 година без болести, није имао потребе да се обрати лекару.

Храни се искључиво оним што нађе  у природи: плодовима из шуме, корењем, по потоцима и рекама лови ракове, рибе. Паре му не требају, имао је право на пензју, али га није остварио, људи су га разочарали, друштво, али не и шума, природа.

Међутим, како сам каже Милија, живот у природи није лак, али човеку нуди све што је потребно не само да преживи, већ и да стекне душевни мир.

Милија с времена на време оде до библиотеке у Блацу и узима књиге на читање. Чита Толстоја, Достојевског и друге руске писце и тако живећи у природи и другујући са њом, Милија налази свој мир и спокојство. Мештани из околних села изузетно га цене и поштују, обилазе га и траже савете, од милоште Милија је добио надимак Платон из шуме.

Овај Милијин пример, тог дивног човека, говори колико је данашњи човек само статистички податак у нехуманој и несолидарној „цивилизацији“ од кога ствара усамљеног и отуђеног потрошачког роба за згртање богатства шачице мега капиталиста који доминирају светом. Социјална слика је још гора кад погледамо ситуацију у Србији, јер се може слободно рећи да је на влатси највећи и невиђени опозиционо-позициони страначки шљам у историју Србије, у буквалном смислу!

Љубитељи живота у природи од Милије могу добити драгоцено искуство проналажења и препознавања јестивог биља у природи, о самом животу у природи, док Милији могу дати оно што је одувек желео, топлу реч, пажњу, саосећајност, поштовање, дружељубивост, није њему проблем живот у природи.

Заиста, одрећи се пензије и отићи потпуно сам у природи потребна је изузетна храброст, не лудост, јер Милија има знање, жив је и здрав већ 11 година, без вакцина, без лекова, у природи има прегршт лекова за тело и душу.

Одређена група људи у Србији већ разрађује идеју формирања еко-комуна, еко-села, а кад нешто од тога и заживи, Милија би био драгоцен члан, не би био више сам.

5 реаговања to “Милија Стојановић: Платон из шуме”

  1. nedodjija Says:

    odusevljena sam !
    razglasi dalje….! zdrave pameti na pretek, samo treba naci crveno dugme na daljincu za tv….

    🙂

    • Небојша Says:

      Да, човек је феноменалац, јер када се искрено призна 90% нас из градова би се брзо потровало у природи када би се нашли у њој да живе, припремају храну. Милија је пример храбрости, донесеш одлуку и кренеш. Не верујем да је лако донео одлуку, скупљало се у њему скупљало годинама… донео је одлуку и спровео

  2. Marko М. Says:

    Priroda je covekovo prirodno staniste, mi smo isto bice 😉

    • Небојша Says:

      Ставио сам вам ово додатно „М“, јер на сајту коментаре већ даје један други Марко, јер мејлови и ИП адресе вам се разликују, зато сам то урадио.

      😉
      Поздрав.

  3. Zoran Chi. Says:

    covek je genijalac i siguran sam da celo covecanstvo pre ili kasnije krenuti njegovim stopama
    voleo bih da kontaktiram ljude koji razmisljaju o zivotu u eko komunama jer sam i ja jedan od njih…


Затворено за коментаре.

